woensdag 4 december 2013

Aan mijn oudere ik

Jemig, het is alweer December! Wat gaat de tijd toch snel! Met dat in mijn hoofd ben ik dit artikel begonnen. Mijn idee was om een brief te schrijven en pas te openen als ik dertig ben en ik schreef die brief.



Ik ben natuurlijk nog geen dertig. Dus ik kan jullie niet vertellen wat ik van de inhoud van de envelop vind, maar ik kan  wel vertellen wat erin staat. Dingen die mij nu interesseren, waar ik me mee bezig houd. Leuke herinneringen, plannen voor de toekomst en ook een paar tips. Dingen die ik volwassenen zie doen waarvan ik niet wil dat ik dat ook doe. 

Naast de brief vulde ik ook een zelfgemaakte vragenlijst in, deze vragenlijst kan je bij de brief doen (zoals ik) of hem als basis gebruiken als je geen idee hebt wat je tegen je oudere ik moet zeggen. Ik heb er ook nog een lege bij gedaan die ik op mijn dertigste invul. Als een soort brief aan mijn jongere ik en zodat ik kan zien hoe ik veranderd ben.

Ik heb een paar luchtige vragen afgewisseld met een paar diepzinnigere vragen.
Dit zijn de vragen die ik erbij heb gedaan:
(Mocht jij dit nou ook doen, dan kan je de vragen natuurlijk zo aanpassen als je zelf wil.)

1.    Wat is je favoriete band?
2. Wat is je levensmotto?
3.    Wie reken je nu tot je beste vrienden?  
4.  Wat wil je later worden? (Of wat ben je nu?)
5.     Wat is je favoriete geur?
6.  Wat zijn je favoriete boek & film?  
7. Wat wil je nog leren?  
8. Welke eigenschappen wil je later hebben?
9. Wat staat er (nog)op jouw bucket list? 
10.Heb je nog een advies?

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn over het idee als dat ik ben en laat het me vooral even weten in de comments als je ook zo'n brief hebt gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten