vrijdag 27 december 2013

Boeken challenge #4


Ik zou voor de boeken challenge het boek Insurgent lezen. Hier kwam ik echter niet zo makkelijk doorheen. In het boek worden nieuwe woorden verzonnen en om die in het Engels nog uit elkaar te houden... Ik ben naar de boekwinkel gegaan, haalde de Nederlandse versie en las hem binnen twee dagen uit. Alweer een positieve review.



Opstand is het tweede deel in de serie van Veronica Roth. Het eerste deel is Inwijding. Als je Inwijding niet hebt gelezen moet de dat zeker eerst doen. Opstand gaat namelijk letterlijk verder waar het verhaal bij Inwijding afgelopen was. 

Het eerste boek gaat over het meisje Beatrice Prior die in een wereld opgedeeld in factie's leeft. Elke factie heeft zijn eigen kenmerken. Bijvoorbeeld de factie vriendschap waar iedereen vreedzaam is en nooit ruzie zoekt. Beatrice zit in de factie zelfverloochening en moet op haar zestiende verjaardag kiezen of ze in die factie blijft of dat ze overstapt. Haar keuze verrast iedereen. 

Het tweede boek gaat daar dus mee verder. Een en al drama, liefdesproblemen en veel vechten. Ik kan hier helaas niet meer over vertellen zonder iets te verklappen.

In beide boeken zit een goede verhaallijn en je wordt van de ene naar de andere gebeurtenis gegooid. Ik zit (nu ik het boek uit heb) eigenlijk nog steeds in die verhaallijn en ik kan dan ook niet wachten totdat het derde ,en laatste, deel uitkomt. Ik raad jullie zeker aan om dit boek even te halen bij de bibliotheek of de boekhandel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten