vrijdag 20 december 2013

Boeken challenge #3

Ik heb hard doorgelezen. Zo hard dat er nu alweer een derde boek van mijn lijstje af kan. Ik las De honderd-jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson. 





Dit boek verteld het levensverhaal van Allan Karlsson die op honderd jarige leeftijd uit het raam klimt van het tehuis waar hij tot voor kort in verbleef. Allan heeft niet bepaald stil gezeten en een heel bewogen leven geleid.  Het boek wisselt tussen het verleden, heden en van persoon. Het ene moment zit je in de gedachten van een politie commissaris en het andere bevind je je naast viceprecident Harry S. Truman.


In het begin had ik wat moeite met het boek, maar als je eenmaal 20 pagina's gelezen hebt zit je er helemaal in en wil je niet meer stoppen. Mijn samenvatting is misschien niet de allerduidelijkste, maar ik wil niet teveel van het boek verklappen. Dit boek kan ik iedereen aanraden. Het is een grappig, bijzonder, origineel en vooral erg vermakelijk boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten