zaterdag 7 december 2013

DIY: Kerstboom decoratie


Vandaag een kerst gerelateerde DIY. Niet een cadeautje om onder de kerstboom te leggen, maar om erin te hangen! Supersimpel en ook leuk om weg te geven aan opa's, oma's en andere familieleden.




Wat heb je nodig?

- Een lijmpistool
- Een schaar
- Een stift of potlood
- Een liniaal
- Verschillende kleuren karton. Ik koos bij de kantoorboekhandel voor rood, goud en zilver
- Verschillende lintjes. Het goud en zilverkleurige elastiek komt van de Pipoos. De vier rollen met lint uit het Kruidvat en het rood met witte touw komt uit de kookwinkel.



1. Teken op de achterkant van het karton de basis van het cadeautje en knip deze uit. Ik heb alle vierkantjes drie bij drie cm gemaakt en de plakrandjes op gevoel getekend.


2. Vouw het karton om op alle zwarte lijnen


3. Knip een stuk van het door jouw gekozen lint af (ik koos voor het zilveren elastiek) en knoop hier een strop van.


4. Leg het karton neer zoals op de foto en plak de strop rechtsboven vast. Smeer daarna lijm op alle kleine omgevouwen stukjes en plak vast.



5. Knoop het elastiek om de kubus en maak een strik. Daar is je cadeautje!



Ik hoop dat jullie net zoveel plezier hebben met het maken van deze DIY als dat ik had.

Liefs, Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten