woensdag 15 januari 2014

Kamer decoratie: Kaarsen



Toen ik ,zachtjes huilend, mijn kerstversiering aan het opruimen was vond ik mijn kamer wel heel kaaltjes ogen. Alle feestdagen zijn voorbij, maar hé het is nog steeds vroeg donker dus het kaarsenseizoen is nog niet voorbij. In dit artikel heb ik twee tips en een DIY om je kamer een beetje lichter te maken. Geef er je eigen draai aan en ga aan de slag!


Laten we beginnen met de DIY.
Wat heb je nodig:

- Sticker. Je kan elke vorm kiezen die je wil. Ik koos voor letters, zodat ik een woord kon spellen en voor een hartje.
- Glazen potjes. Ik gebruikte een schoongemaakte chocoladepasta en pindakaas pot
- Witte spraypaint. Deze kan je bij de Action of Hema halen.



Plak de letters of stickers naar keuze op de glazen pot. Leg buiten een hoop kranten neer en zet de omgekeerde potten daarop. Spray de potten met spraypaint en laat ten minste een uur buiten drogen voordat je ze naar binnen haalt.
Breng niet te veel verf aan in een keer dan kan de verf gaan druipen. Breng liever later nog een tweede laag aan.


Verwijder de stickers en laat de verf nog verder opdrogen. Ik steek dan een waxinelichtje aan, laat hem aangestoken in de houder vallen en schuif totdat hij in het midden zit. En dan heb je alweer een nieuwe waxinelichthouder, is het zo simpel? Jazeker! En als je dit al simpel vind lees dan de volgende twee tips maar eens. Het kan nog simpeler.


Mijn tweede tip is te simpel voor woorden, maar je moet er maar net op komen. Je kan een schoteltje van een theekopje gebruiken of een ander schoteltje. Ook zou je het waxinelichtje nog in een theekopje kunnen zetten. Ik vond mijn schoteltjes bij de kringloopwinkel, maar je kan ook naar de Blokker, Xenos, Action of elke andere servieswinkel gaan. Hangt ervan af hoe veel geld je ervoor wil betalen.



Je kan ook variëren met de grootte van de waxinelichtjes zoals ik op de bovenstaande foto heb gedaan.


En dan zijn we alweer aangekomen bij mijn laatste tip. Koop een groot bord (of je pakt die ene die al een tijdje achterin je servieskast ligt te verstoffen) en zet er wat kaarsen op. Mijn bord komt van Blokker en omdat het een beetje een romantische stijl heeft besloot ik er roze en witte kaarsen op te zetten.

Al deze kaarsen(houders) hebben een mooie plek gekregen in mijn kamer en het is al een stuk gezelliger hier. Ik moet bekennen dat de kaarsenhouder met het hartje mijn favoriet is en daar ga ik er waarschijnlijk nog een paar van maken om weg te geven aan vrienden en familie. Jullie wens ik in ieder geval veel plezier met het opfleuren van je kamer!

2 opmerkingen:

  1. Wauw die kaarsjes zijn echt heel erg mooi en zouden zeker bij mij op een tafel kunnen staan! ik hou heel erg van het inrichten van woningen en tuinen en hier kan ik zeker wat mee!

    BeantwoordenVerwijderen