zaterdag 4 januari 2014

DIY: Lush lipscrub



De Lush lipscrubs zijn altijd ontzettend in trek en vooral in de wintertijden vliegen ze de winkel uit. Helaas zijn deze potjes niet de goedkoopste dus het leek me de hoogste tijd voor een namaak. Dit is mijn versie van de Lush lipscrub.



 Je hebt nodig:
- Een eetlepel en een extra lepel om te mengen.
- Witte basterd suiker.
- Een kom.
- Jojoba olie. (Je kan ook amandel of kokos olie kiezen. Amandel olie is gewoon bij het Kruidvat te koop en kokos olie net als de jojoba olie bij de Tuinen.)
- Rode kleurstof. (optioneel)
- Bubblegum smaakstof. (optioneel) Hieronder staat nog wat extra informatie over de smaakstoffen.
- Een pipet voor de smaakstof. (optioneel)
- Twee potjes om de scrub in te doen. Ik kocht dat van mij bij het kruidvat



Extra informatie over de smaakstoffen.

Ik koos de smaakstof bubblegum van lorAnnoils. Dit ruikt en smaakt naar bubblegum. Als je exact dezelfde smaakstof als ik wil gebruiken kan je naar de dichtstbijzijnde kookwinkel gaan of bestellen in deze webwinkel. Je kan ook in deze webshop lip flavouroils bestellen, dit is in feite hetzelfde.
De smaakstof kan je natuurlijk ook helemaal weglaten.



 1. Meng twee eetlepels suiker met een eetlepel olie. Je kan de hoeveelheden naar eigen smaak aanpassen. Voor een drogere scrub voeg je meer suiker toe en voor een nattere meer olie.


2. (Optioneel) Voeg drie druppels kleurstof en drie druppels smaakstof toe. Ik heb rood genomen zodat mijn lipscrub een kauwgom roze kleurtje kreeg.

En daar heb je jouw zelf gemaakte Lush dupe! 
Gebruiksaanwijzing:
Neem een stukje scrub uit het potje en draai het met zachte bewegingen over je lippen. Spoel (of eet) eraf en smeer een beetje balsem op je lippen voor heerlijk zachte lipjes.
Deze lipscrub is 2 a 3 maanden houdbaar. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten