zaterdag 25 januari 2014

DIY: Batman beanie


Toen ik laatst in Amsterdam was zag ik een enorm leuke Batman beanie. En als beanie fan mocht die niet in mijn collectie ontbreken. Helaas hing er aan die beanie een prijskaartje van 20 euro en teleurgesteld droop ik weer af. Ik wist de beanie niet uit mijn hoofd te krijgen en bedacht toen dat ik hem eigenlijk best zelf kon maken!




Wat heb je nodig?
- Een beanie. Te koop bij bijvoorbeeld Action.
- Naald en draad.
- Een schaar.
- Zwart vilt.
- Een paar speldjes.
- Een plaatje van het logo van Batman.


Verwijder het label van je muts met een schaar. Dit kan ook met een tornmesje, maar ik was te lui om naar beneden te lopen en met een schaar ging het prima. Als er geen label op je muts zit kan je je die moeite besparen.


Zet het logo vast op vilt en knip uit.


Naai het uitgeknipte logo vast met de zogenaamde backstitch. Hieronder heb ik een plaatje van het internet gehaald die de backstitch het beste weergeeft. Je steekt je naald er dus van onderen in, en haalt hem door de stof terug. Als je dit plaatje niet begrijpt kan je nog even googlen op het woord backstitch.

 

Naai helemaal rondom en dan is je beanie klaar. Nu maar hopen dat het snel weer kouder wordt zodat je de beanie kan dragen. Alhoewel... dat kan natuurlijk ook zonder die kou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten