woensdag 19 februari 2014

Oude computer spelletjes


Vroeger zat ik niet vaak achter de computer, ik zat liever met mijn neus in de boeken. Maar als ik dan  een keertje achter de computer zat surfde ik meteen naar Spele.nl. Hier heb ik heel wat tijd door gebracht en toen ik laatst weer een spelletje tegenkwam dacht ik: waarom deel ik het niet met jullie? Bij deze mijn top vijf meest gespeelde spelletjes.


Alle foto's zijn vanaf een computerscherm genomen, omdat ik de plaatjes die ik op internet kon vinden niet mooi genoeg vond. De kwaliteit is dus niet altijd even geweldig.

Happy Heks



De eerste ontdekking op de computer was het spel Happy heks. Als ik op de basisschool "computer tijd" kreeg ging ik samen met mijn toenmalige beste vriendin achter de computer spelen en dit spel spelen. Het idee is dat je met een heksje langs allemaal hindernissen (konijntjes, vogels etc.) loopt om de ingrediƫnten voor het heksje te verzamelen. Ik heb echter nog nooit het eerste ingrediƫnt bereikt. Kan je nagaan hoe slecht ik was.

Heks huis opmaken



Dit spelletje vond ik ook helemaal geweldig. Ik begrijp nu niet meer zo goed waarom, omdat je alleen maar een paar meubels kan verzetten en dat is het. Ik vermaakte me hier letterlijk uren mee. Een beetje triest.

Penguin dinner



Penguin dinner is een spel dat mijn zusje voornamelijk speelde. Toen ze het een keer aan me liet zien was ik verkocht. De bedoeling is dat je de penguins tevreden houdt. Jij bent de vrouwelijke penguin en je neemt bestellingen op, serveert ze en haalt het geld op. Je moet het goal van de dag halen, als je minder haalt doe je de dag over. En als je genoeg geld hebt verdient kan je mooiere stoelen, een tv en betere schaatsen kopen zodat je klanten tevreden zijn en uiteindelijk meer geld geven. Stiekem vind ik dit spelletje nog steeds best grappig.

Go Make Over Girl



Ik snap niet hoe ik ooit op het idee ben gekomen om dit spel te spelen. Er komt een meisje bij de kapper en je moet haar knippen en mooi maken. De schaar werkt helaas niet mee en eigenlijk wordt het haar nooit mooi. Dus wat ik hier in zag? Geen idee.

Hot Dog Bush



Dit is het laatste spel en het was meteen ook mijn favoriet. En ook nu vind ik het nog een leuk spel. Er komen klanten aan de snackbar en wat zij bestellen moet jij klaarmaken. De klanten kunnen boos worden, het vlees kan aanbranden en hoe verder je komt hoe meer je klaar mag maken. Ook hier moet je het dagelijkse goal halen, doe je dit niet dan moet je de dag over doen. 

En dat waren ze, mijn jeugdherinneringen. Je ziet dat ik geen vechtspelletjes of zoiets dergelijks speelde. Dat meisje was ik gewoon niet. Herken jij een van deze spelletjes? Zo nee, wat speelde jij dan vroeger op de computer?

1 opmerking:

  1. Hoi Louise,

    Ik vind dat je een heel leuk blog hebt, ik kijk er elke dag op.
    Ik speelde vroeger vaak Hot Dog Bush.
    Ik hoop dat je op mijn blog zou willen kijken.

    Randomgirl

    BeantwoordenVerwijderen