zaterdag 15 februari 2014

DIY: Visgraat armband


Laatst zocht ik een leuk armbandje om samen met mijn Noosa armband te dragen en ik kwam tot de conclusie dat ik die gewoon niet had. In een winkeltje vond ik mooi blauw satijnkoord en ik bedacht me dat ik mijn armbandje gewoon zelf kon maken. Ik rende de winkel uit (ik had natuurlijk wel afgerekend) en ging aan de slag.


Benodigdheden:
- Satijnkoord (of ander dik touw)
- Wit elastiek (vergeten op de foto te zetten)
- Lijmpistool
- Tangetjes
- Eindkapjes geschikt voor dik touw
- Een veiligheidsspeld
- Ringetjes en een slotje
- Een schaar



Knip twee keer een flink stuk koord af en twee keer een minder groot stuk elastiek.



Knoop de vier touwtjes samen en speld met een veiligheidsspeld vast op een stuk stof.



Leg het elastiek in het midden en het koord er aan beide kanten naast.



Voor deze stappen heb ik even een andere ondergrond genomen zodat het wat duidelijker is.
 

Neem het touw aan de linkerkant en haal het onder het rechter elastiek door naar rechts.



Neem het touw aan de rechter kant en haal het onder het linker elastiek door naar links. Het koord moet nu een lus vormen.



Trek lichtjes aan en schuif naar boven. Je kan het losser of vaster aan trekken en dichter of verder van elkaar schuiven. Dit kan je helemaal zelf bepalen. Als je het koord verder omhoog schuift zal de armband dikker worden.



Maak aan het einde een knoopje en knip het overbodige touw af. In de eindkapjes doe je een beetje lijm en deze schuif je over de knoopjes heen.



Bevestig het slotje en je bent klaar. Je kan het koord nog een beetje over het elastiek schuiven totdat je helemaal tevreden bent.



Ik heb nu een prachtig armbandje om te dragen. Niet alleen boven mijn Noosa, maar ook met andere armbandjes staat hij erg mooi. Je ziet dat mijn armbandje niet perfect is, maar dat is nou juist het leuke aan zelfgemaakte sieraden. Deze kleine imperfecties maken het helemaal mijn armband.

Ik had veel plezier tijdens het maken van dit armbandje en ik zal er ook nog veel plezier van hebben als hij om mijn pols zit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten