woensdag 13 november 2013

Yankee Candle Wax Tarts

Sommige zijn er al jaren fan van anderen kennen ze niet of onder een andere naam. Yankee Candle noemt ze Wax Tarts. Mini taartjes van was met een geurtje. Ik laat jullie mijn collectie en geurbrander zien.



 Mijn Wax Tart verzameling is een samenstelling van Tarts gekocht in Italie en een paar van de website www.yankeecandlestore.nl Deze bestelling plaatste ik niet zo lang geleden en het leek mij leuk om mijn collectie te laten zien. Mijn collectie bestaat uit de volgende twaalf geuren:

- Mandarin Cranberry
- Orchard Pear
- Black Cherry
- Mango Peach Salsa
- Vanilla Chai
- Vanilla Lime
- Pink Dragon Fruit
- Fruit Fusion
- Summer Scoop
- Pineapple Cilantro
- Garden Sweet Pea
- Sugared Apple







Mandarin Cranberry is een zoete frisse geur. Een klein beetje spicy door de cranberry, maar daardoor niet minder lekker.



 Orchard Pear ruikt naar peren met de subtiele geur toevoeging van jasmijn en cognac.



 Black Cherry ruikt precies als een handjevol kersen. Een heerlijk zoete geur.




 Mango Peach Salsa is een mix van niet alleen mango en perzik, maar ook van allerlei andere tropische zoete geuren. Een (voor mij iets te) zware geur.



 Vanilla Chai alsof je een kopje vanille met kaneel aangeboden krijgt. Een perfecte geur voor de koudere dagen.



Vanilla Lime ruikt zoet door de vanille, maar gelukkig niet te zoet door het vleugje limoen. Een zoete en tegelijkertijd frisse geur.




Pink Dragon Fruit de zoete geur van allerlei tropische vruchten. Deze ga ik zeker veel branden in de zomer.




 Fruit Fusion een mix van enorm veel fruitsoorten. Deze geur vind ik een van de lekkerste uit mijn collectie. Je ruikt de zoete aardbeien frisse limoen en de zoet zure sinaasappel.




Summer Scoop een aardbeien vanille bosvruchten ijsje. Waanzinnig zoet en sterk. Deze geur is mij net iets te zoet en sterk. Ik hou het liever bij de fruit geuren.



Pineapple Cilantro samen met Fruit Fusion een groot favoriet van mij. Ruikt naar ananas en heeft iets weg van de geur in de Lush winkel.



Garden Sweet Pea dit is een hele sterke geur. Zeer bloemig en fris. Ook deze past in mijn rijtje favorieten.


 
Van deze geur ben ik vergeten een foto te maken. Hier zit hij al in mijn brander.

Last but not least, Sugared Apple. Dit is een witte Wax Tart met de geur van appel en bruine suiker. Sugared Apple doet me denken aan een soort mokka geur, maar dan niet zo sterk.
Op deze foto zie je ook meteen mijn geurbrander een schattig olifantje dat ik kocht bij een klein winkeltje in mijn buurt. Op dit moment heeft dat winkeltje geen webshop, als dit wel zo is zal ik dit artikel een update geven. Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie grote geurbrander waar een Wax Tart in zijn geheel in paste, omdat ik merkte dat ik het niet prettig vond om een Tart doormidden te hakken zodat mijn Blokker brander niet zou overstromen. Deze olifant voldeed aan al mijn wensen en ik vind hem prachtig. Het is een soort beeldje in mijn kamer in plaats van een saaie brander.

Over de werking van deze Wax Tarts ben ik geheel tevreden. Op de verpakking staat dat ze acht branduren hebben, maar ik ben van mening dat ze het nog wel langer volhouden. Ze smelten snel en geven dan hun heerlijke geur af. Ze zijn te bestellen bij verschillende webshops in Nederland waar ze ook bij elke webshop van prijs verschillen. Ik heb mijn bestelling geplaatst op www.yankeecandlestore.nl op deze site is de prijs 1.55 euro per stuk. De verzendkosten waren voor mij 5.50 ik bestelde twaalf Tarts (ook een paar als cadeau)



Extra informatie en tips:
Branders zijn er in alle vormen en maten.
Als je een klein brandertje hebt is het slim om kleinere stukjes was erin te doen. De Wax Tarts zijn makkelijk te breken of te snijden. De geur hoort per hoeveelheid was hetzelfde te blijven. Als je de geur te sterk vind raad ik je aan er een stukje geurloze kaars of waxinelichtje bij te doen. De geurolie in de Tart zal zich vermengen met een grotere hoeveelheid was en hierdoor zal de geur afzwakken.

Als je je Wax Tart wil vervangen door een andere geur steek dan het waxinelichtje 1/2 tot 1 minuut aan. Hierna is de was makkelijk te verwijderen. Dep de restanten op en plaats een nieuwe Wax Tart in de brander. Als je een geur helemaal op brand blijft er altijd een stukje geurloze was over. Dit kan je verwijderen op dezelfde manier als hierboven beschreven. 












2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook gek op wax tarts van Yankee Candle bestel ze ook bij dezelfde webshop. Ik ben er zelfs zo gek op dat ik er een blog over begon. Neem gerust eens een kijkje als je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekkere geuren wax tarts en leuke orginele geurbrander! Vooral de peren geur lijkt me lekker ruiken. Ik bestel mijn wax melts altijd bij www.weallloveit.nl, deze zijn t zelfde als wax tarts alleen dan in cupjes.

    BeantwoordenVerwijderen