zaterdag 16 november 2013

DIY: Coca-Cola

Voor Sinterklaas decoreer ik mijn kamer niet en om nu alvast de kerstboom neer te zetten gaat me ook wat te ver. Toch wil ik mijn kamer ietwat opfleuren en deze supersimpele DIY is hier ideaal voor.
 






Benodigdheden:
- Een kwast. Op de foto staat een grote, maar ik ben uiteindelijk toch voor een kleinere gegaan zodat ik de verf makkelijker kon mengen.
- Het Coca Cola teken op A4 formaat uitgeprint. Of een andere tekst als je bijvoorbeeld een quote leuker vindt.
- Een bordje om verf op te mengen.
- Een paar kranten om vlekken op de tafel te voorkomen.
- Een spons.
- Lijm. Ik gebruik hier pritt, omdat hierdoor de tekst makkelijk van het canvas te verwijderen is.
- Verf. Ik wilde een roze decoratie en daarom koos ik voor de kleuren rood en wit, maar je kan hier natuurlijk mee variƫren.
- Een sjaal of een andere stof. Hier gaan we niet in knippen dus het kan bijvoorbeeld ook een trui zijn.
- Een pincet.
- Een speld of naald.
- Een schaar.
- Een canvas met formaat naar keuze. 
- Een nagelvijltje. 
Excuses voor de vlekjes en stipjes die je op sommige foto's ziet, de sensor van mijn camera was niet helemaal schoon.
Stap 1: Knip het Coca Cola teken uit.




Stap 2: Neem je speld of naald en prik alle stukjes uit waar je niet met je schaar bij kan, bijvoorbeeld de binnenkant van de letter O. Als je alles hebt uit geprikt kan je eventuele randjes nog wegvijlen met de vijl.


 Uitgeknipt en geprikt!!!


Stap 3: Plak je Coca Cola tekst met de pritt op het canvas en leg je kwast spons en verf klaar.


Stap 4: Meng de verf tot de kleur die je in het midden van je canvas wil hebben. Dip je spons in de verf en spons het midden van het canvas.



Stap 5: Voeg aan de bovenkant meer kleur toe en laat het lichter worden naarmate je meer naar beneden gaat. 



Stap 6: Als je tevreden bent met de kleur laat je het canvas ongeveer 5 tot 10 minuutjes drogen.



 Stap 7: Pak je pincet en verwijder de letters voorzichtig. 



En het schilderij is klaar om opgehangen of neergezet te worden.

Tip: Als je het schilderij op je boekenkast of deur wilt hangen, maar geen gaten wil boren gebruik dan buddy. Dan kan het ook makkelijk weer verwijderd worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten