zaterdag 1 maart 2014

DIY: Vakantie aandenken


De vakantie is voor mij bijna afgelopen. Ik ben deze vakantie niet weggeweest, maar in de zomer wel en ik wilde graag nog een leuk aandenken voor in mijn kamer. Iedereen neemt wel foldertjes uit een museum of een plattegrond mee van zijn vakantie en daarom is deze DIY ideaal voor iedereen. Je hoeft de vlinders natuurlijk niet alleen van kaarten te maken het kan ook van foto's of ansichtkaarten. Varieer er op los!


 Nodig:
- schaar
- landkaart
- potlood
- lijm
- wit papier
- liniaal 
- een houten plankje of canvas


Zoek een plaats waar je bent geweest. In de zomervakantie ben ik naar Belgiƫ geweest en toen zijn we ook in Antwerpen gaan shoppen, dus dit leek me wel een geschikte plaats voor mij.


Vouw de kaart dubbel precies op de plaats of het stadje.



Teken hierop een halve vlinder. Je kan de vlinder natuurlijk zo groot of zo klein tekenen als je zelf wil.



Knip deze vlinder uit en plak hem op het witte vel papier. Dit doe je, omdat het geheel dan een stuk steviger is. We willen namelijk het effect van een pop-up vlinder en anders gaan de vleugels meteen weer plat liggen.



Knip de opgeplakte vlinder ook weer uit.



Vouw de vlinder dubbel en plak deze op het houten plankje. Je smeert het ruggetje in met een dun strookje lijm en legt hem dan op het plankje.



Gebruik een liniaal als hulpje om de vlinder mooi recht en goed aangedrukt te krijgen. Je duwt de liniaal als het ware precies tussen de vleugels.



En daar is ie dan. Jouw vakantie aandenken. Ik heb ervoor gekozen om maar drie vlinders van klein naar groot te nemen, omdat ik het simpel wilde houden. Jij kan hier natuurlijk op variƫren zoals je zelf wil.

Waar ben jij voor het laatst naartoe op vakantie geweest?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten